Third Eye Blind

* we were so bright, just like a sun
   i didn't know where I ended and you began
   soulmates from start
   two people with one heart *


De var en liten fågel som sa något igår om att jag inte uppdaterar min blogg? Jooooo de gör jag väll, tänkte jag? Som kanske ses i inlägget nedan så var detta natten mellan 3 och 4 augusti....Jiiiiiisses. Ja så nu får jag uppdatera!

Så, hej ! Det har hänt en del på två månader.  Jag har varit nere i småland med Linda och hälsat på Annie, hur roligt och mysigt som heeeelst!  Jag har också varit i Stockholm med Erika, min bror och typ 900 gaisare till. Detta var mig en underlig resa, om boy så roligt jag hade!

På detta tåget under denna otroligt låååånga resa så kom samtalet om telefoner upp.
Det var alltså en man som sa att "yngre generationen är hopplös med dessa telefoner?" Vadå tänkte jag och lyfte på huvudet? Alla runt mig hade förtillfället telefonen i handen.
Då jag kan förstå hans mening i de hela, så är de ju inte samma sak längre? De är ju inte samma tid. Att telefonen är en större del nu och med i konversationer är ju för att telefonen har blivit en social grej? Eller?  Vad beror de på? Är de att du nu för tiden har tillgången till internet vart du än är någonstans?
En tillgång till internet är en tillgång till nästan allt. Du har musik, spel, och faktan med dig. Ett tryck eller två så har du tillgång till vad de än är du vill göra? Att telefonen har blivit en större del i konversationer måste ju bero på detta?
Som exempel kan man spela mot varandra, man kan visa en låt eller bara låta musiken rulla i bakgrunden, vilket ger de hela lite mer festkänsla?
Du kan snabbt kolla upp fakta om något man undrar eller är oense om ?
Sen finns de ju gränser, att sitta för sig själv med telefonen och inte delta i vad som pågår runt omkring dig är ju inte speciellt socialt? Så de finns ju en balans. Men telefonen, eller internet? är en enormt mycket mer del i de sociala nu än förut.
Logiskt tänkande, right?

Älskar dig pup, tack för knuffen ;)

See ya'


Synpunkter

Ordet är ditt:

Hur lyder ditt namn?:
Utifall att du kommenterar mer än en gång?

Epostadress, eller en tom ruta, it's your call!:

Ditt URL tack:

Och slutligen din kommentar: